20.06.2007

Ce se mai intampla in marketing si advertising in Bucuresti

Am fost saptamana trecuta la conferintele Idea Forum (care ar fi trebuit sa insemne discutarea unor noi idei si trenduri in marketing, internet marketing, publicitate, comunicare, bla bla). Voi face referire doar la ce s-a intamplat pe 12 iunie in ziua de conferinte, deci nu ma pronunt asupra integului eveniment (implicit nu asupra seminariilor de a doua zi).

Desi plecasem de acasa cu entuziasmul gata sa-mi dea aripi, la fata locului, respectivul entuziasm a inceput, incet, sa se ofileasca.

In primul rand datorita atmosferei de "te-masor-din-cap-pana-n-picioare" abordata de niste demoazele sau madame care serveau tacticos si fitzos cafea si suc inainte de startul propriu-zis - ele fiind desigur imbracate de "cocktail party", cred ca voiau sa se asigure, de fapt, ca erau cele mai cele "regine" ale balului.
Hello!!! NEWSFLASH! Nu era dom'ne nici un bal in desfasurare,parol, era o simpla conferinta(ce-i drept la Marriott), la care lumea vine sa afle detalii posibil benefice pt afacerea lor... Normal ca nu te imbraci de plaja, dar nici nu vii sa te dai in stamba, the typical Romanian way... Geez!

In al doilea rand, conferinta in sine a fost mult sub asteptari. M-a convins, de altfel, sa nu mai fac asemenea "nazbatie"... Adica sa nu mai arunc pe fereastra banii firmei, adica sa imi cumpar mai bine o carte folositoare cu banii aia(de pe amazon, nu de aici), adica sa ma informez, ca de obicei, de pe anumite siteuri, pentru ca am mai multe de invatat decat de la o asemenea so-called conferinta, tinuta doar de dragul de a mai organiza un eveniment si de-a mai degusta o maslina, un croisant la un hotel de lux.
Halal!
Pe scurt, de la Idea Forum: marketingul la noi inca mai este confudat cu publicitatea, web 2.0 inca mai e in faza de teorie(adica suntem in urma celorlalti cu vreo 2 ani, cu indulgenta), si mai mult decat atat, chestii care tin de aplicabilitatea web 2.0 sunt considerate drept adevarate descoperiri miraculoase si extrem de recente.
Iti vine sa plangi.
------
Wake-up call!
Tot ce rumble and mumble voi acolo este deja facut, testat, probat si upgradat de altii de - deja - ani de zile. Nu va mai purtati ca niste copii in fata borcanului cu dulceata tocmai descoperit in dulapul suspendat, dupa ce v-ati chinuit o zi intreaga sa va catzarati pe un scaun ca sa ajungeti acolo.
------
Nu inteleg de ce se discuta atat de mult pe marginea unor lucruri pe care, de fapt, nimeni , sau prea putini le pun in practica. Nu inteleg reticenta dusa la extrem. Nu inteleg mentalitatea asta unsuccessful de "hai sa mai vorbim putin acum si sa facem mai tarziu, candva".

Entuziasmul meu a murit in cele din urma, s-a preschimbat in parere de rau ca ma aflu acolo, incepand de la fazele Pepsi si "Bebeko". Tipul de la Pepsi ar trebui sa invete sa tina o prezentare, iar tipa care era- cred- director de marketing la Beko ar trebui sa nu mai tina in viata ei pezentari.
Ca sa intelegeti, a venit dumneaei sa ne explice cum ca brandurile noi si firmele mai mici nu trebuie sa se bage pe teritoriul celor mari si deja consacrate, nu trebuie sa se "lupte" cu cei mari pe teritoriul lor, ci sa-si caute nise mai mici pe care sa patrunda pe piata.
Si aici , va rog, lasati-ma sa plang :((((((((((((((((((((
-----
GEEZ! De ce mai accepti sa vorbesti la o conferinta daca nu ai ceva de spus? Unde s-a mai pomenit sa vii cu chestii banale si despre care oricine - si un adolescent - stie ca sunt principii/reguli de baza in marketing fara de care nu ai ce cauta in domeniu sau in afaceri, chestii care se stiu de muuulti ani de zile si care nu aduc nici un nou trend in marketing/branding? Cineva trebuia sa o anunte si pe dna/dra in cauza ca Idea Forum era despre idei inovatoare in marketing, branding si altele.
----
Concluzia: sa se duca altii sa-si admire tzoalele, parfumurile, aerele, si prostiile, la conferintele organizate la noi. Eu m-am lecuit!

Si un P.S: Felicitari speakerilor straini care au venit - jos palaria pentru prezentari! No comment, oameni care nu au nevoie sa mai scoata cartea de vizita, tocmai pentru ca stiu sa "stand out" si sa transmita ceva, atat prin continutul, cat si prin forma prezentarii. Ceilalti, mai luati lectii, ca nu e rusinos!

Niciun comentariu: